Josep Mestres Cabanes estengué la seva habilitat i els seus amplis coneixements de l’ornamentació al món del disseny gràfic en tota la seva amplitud. Al llarg de la seva vida dissenyà capçaleres de publicacions, programes de festes, cartes de menús, brodats, pergamins, caplletres, ex-libris, recordatoris de commemoracions, casaments o comunions, programes del Liceu, llibres d’or i dissenys comercials, sempre amb un elevat sentit de la pulcritud i coneixement dels estils.

Una de les primeres mostres que en trobem és la capçalera per al Boletín Escolar de las Escuelas Nacionales de San Lorenzo Savall, de Sant Vicenç de Castellet, l’any 1923, una mena de medalló barroc amb l’edifici de les escoles a l’interior.

S’ha conservat un logotip de l’any 1932 dedicat a l’associació Arts i Artistes, adherida al Centre Sant Josep Obrer de Barcelona, un disseny més aviat de caire noucentista i evolucionista. Amb aquest tipus de treballs, gairebé sempre d’encàrrec, Mestres Cabanes actuava bé per proximitat o simpatia, bé per necessitat econòmica de pura supervivència.

De tots els treballs fets en aquest àmbit, el més rellevant és, sens dubte, el que dugué a terme entre els anys 1934 i 1936 per a la impremta Fantasio, de Barcelona, un rar testimoni gràfic de l’art déco.

S’han conservat no només els cartrons dissenyats i impresos, sinó també molts dels dibuixos originals i preparatoris, cosa que fa que sigui un material avui de gran valor. Un altre bloc de dissenys per ser reproduïts serien els destinats als programes per al Gran Teatre del Liceu. Moltes proves no seleccionades resten inèdites. La major part d’aquestes cobertes reflectien l’espai escènic amb la platea, les pintures murals que va pintar per al Saló dels Miralls o bé dibuixos dedicats a Wagner o a escenes wagnerianes.

Disseny de targetes i logotips per a la impremta Fantasio.

Capses per a la Perfumeria Casas, de Girona,
dissenyades per a la impremta Fantasio.