El ángulo maestro de la escenografía. Memòria del curs 1945-46 de l'Institut del Teatre, Publicacions de l'Institut del Teatre, Barcelona, 1946.

«Los decorados». Capítol escrit juntament amb Andreu Vallvé per a l'Enciclopedia del Arte Escénico, coordinada per Guillermo Díaz Plaja, Noguer, Barcelona, 1958.

Tratado de perspectiva (2 volums). Raiclán, Barcelona, 1964.

«La perspectiva, base imprescindible para el pintor figurativo y para el escenógrafo». Lliçó de comiat a l'Escola de Belles Arts de Sant Jordi. Text inèdit, 1970.

«Escenografía: esplendor y decadencia». A Monsalvat, 7, Barcelona, 1974.

«Salutación, afirmación y recuerdo». Parlament a l'Ajuntament de Manresa amb motiu de l'exposició de pintures de Burgos. Text inèdit, 1975.

«Cómo se pinta una decoración escenográfica», a Monsalvat, 17 i 18, Barcelona, 1975.

La catedral de Burgos en la pintura de Mestres Cabanes. Pròleg amb el títol «Razón de mi peregrinaje a Burgos y de mi obra pictórica de su catedral» i «Apuntes autobiográficos». Textos de Martín Garrido Hernando, Caja de Ahorros del Círculo Católoco, Burgos, 1981.

Homenaje a Wagner. Àlbum de litografies de dotze òperes wagnerianes. Textos de José Manuel Infiesta, Monsalvat, Barcelona, 1983.

«El origen y los grandes maestros de la escenografía». Conferència pronunciada l'11 de juny de 1943. Publicada a Wagneriana (edició catalana), 9, Barcelona, novembre de 1998.

«Autobiografia (1898-1980)», Wagneriana (edició catalana), 9, Barcelona, novembre de 1998.

El ángulo maestro en la escenografía. Memòria del curs 1945-46 de l'Institut del Teatre, Publicacions de l'Institut del Teatre, Barcelona, 1946.

La catedral de Burgos en la pintura de Mestres Cabanes. Textos de Martín Garrido Hernando, Caja de Ahorros del Círculo Católico, Burgos, 1981.

Tratado de perspectiva. Los cinco puntos de vista aplicados al arte del dibujo y la pintura (2 volums). Ediciones Raiclan, Barcelona, 1964.