BRAVO, Isidre, i GRAELLS, Guillem-Jordi, Espais wagnerians. Catàleg de l'exposició del mateix títol, Institut del Teatre, Barcelona, 1983.

BRAVO, Isidre. L'escenografia catalana, Publicacions de la Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986. – «L'escenografia wagneriana a Catalunya: entre la tradició i la innovació», a L'obra de Richard Wagner a Barcelona, Cercle del Liceu, Barcelona, octubre de 1993.

GARRIDO HERNANDO, Martín, Catedral de Burgos, Filograf, Barcelona, 1951. – La catedral de Burgos en la pintura de Mestres Cabanes, Caja de Ahorros del Círculo Católico, Burgos, 1981.

GARRUT, Josep M., «Los pintores escenógrafos», a Dos siglos de pintura catalana, Ibérico Europea de Ediciones, Madrid, 1974.

GRAELLS, Guillem-Jordi «Mestres Cabanes, permanència de la tradició», al programa de La pregunta perduda, Centre Dramàtic de la Generalitat, Barcelona, 1985.

INFIESTA, Maria, i MOTA, Jordi, Mestres Cabanes, Col·lecció Gent Nostra, Editorial Labor, Barcelona, 1992.

MUNCUNILL, Josep, «Recull de fragments de crítiques d'art relatives a Mestres Cabanes». Catàleg de l'exposició «Josep Mestres Cabanes, obra pictòrica 1978», Caixa d'Estalvis de Manresa, Manresa, 1978 – «Recull de fragments de crítiques teatrals relatives a les escenografies de Mestres Cabanes». Catàleg de l'exposició «Josep Mestres Cabanes en homenatge a Richard Wagner», Caixa de Pensions de Manresa, Manresa, 1983. – «Dades biogràfiques de Mestres Cabanes». Catàleg «Josep Mestres Cabanes, obra inèdita», Caixa d'Estalvis de Manresa, Manresa, 1986.

PARCERISAS, Pilar, «La mirada art déco i el món de la mercaderia». Catàleg de l'exposició «Josep Mestres Cabanes. Dissenys comercials dels anys 30», Fundació Caixa de Manresa, Manresa, maig 1998. – «Josep Mestres Cabanes», a Equipatge de mà, Parcir Edicions Selectes, Manresa, 1997.

SANLLEHÍ I FUSTÉ, Ramón, «Biografia del Iltre. pintor y escenógrafo José Mestres Cabanes», Manresa, Manresa, maig 1988.

VALLVÉ, Andreu, «L'escenografia», a L'art català contemporani, d'Enric Jardí. Proa, Barcelona, 1972.

CatàlegJosep Mestres Cabanes, 1898-1990 Pintor i Escenògraf. Institut d'Edicions de la Diputació de Barcelona.

CatàlegJosep Mestres Cabanes, al Museu Comarcal de Manresa. Manresa. Caixa de Manresa, 1993.

Mestres Cabanes, Col·lecció Gent Nostra, Editorial Labor, Barcelona, 1992.