Esbós d'Aïda. Acte II, quadre segon: a les portes de Tebes, davant del Temple d'Ammon (1945).   Esbós d'Aïda. Acte II, quadre primer: sala a les estances d'Amneris (1945).   Esbós d'Aïda. Acte III: vora el Nil, prop del Temple d'Isis, de nit (1945).

Esbós d'Aïda. Acte IV, quadre segon: interior del Temple de Phtà, amb una cripta subterrània (1945).   Esbós d'Aïda. Acte IV, soterrani del Palau de Memfis, sota la Sala de Justícia (1945).   Esbós de diorama per la RENFE amb motiu de la instal·lació de semàfors a la xarxa dels trens, Sant Pol de Mar (1948).

Esbós de La ilustre moza. Acte I: placeta madrilenya al carrer de Segòvia.   Esbós de La ilustre moza. Acte II: quadre primer: pati de la casa de l'indià don Marcos.   Esbós de La ilustre moza. Acte II: quadre segon: prat als afores de Madrid.

Esbós de Viena es así.   Esbós d'una cúpula. Pintura no realitzada (1945).   Esbós de Tristany i Isolda. Acte I: coberta de vaixell amb la cambra d'Isolda.

Esbós de Tristany i Isolda. Acte II: jardí del castell del rei Mark, de nit.   Esbós de Tristany i Isolda. Acte III: davant del castell de Tristany, a Kareol.   Esbós definitiu, croquis i dibuix per a l'església de Santa Eulàlia de l'Hospitalet de Llobregat (1957).

Esbós de Madame Butterfly. Acte I: exterior de la casa de Cio-Cio-San, a Nagasaki.   Esbós de Madame Butterfly. Actes II i III: interior de la casa de Cio-Cio-San, a Nagasaki.